21 Mayıs 2014 Çarşamba

NUH: BÜYÜK TUFAN

Beğendiğim, unutamadığım onca film varken tutup da hiç beğenmediğim bir filmden bahsetmek de nereden çıktı şimdi bilmiyorum.. Sanırım yaşadığımız yüzyılda böyle bir film çekilmesi beni çok şaşırttı. Belki de beklentim büyüktü giderken ama şu kesin ki tam anlamıyla bir hayal kırıklığına uğradım. Filmin hiçbir yanını beğenmedim; müzik, dekor, kostüm, oyunculuk, yönetmenlik ve senaryo. Elle tutulacak bir yan bulamıyorum. Öyle ki bilimsel gerçeklerden tamamen uzak, vermek istediği mesajı veremeyen(bir mesaj vermek istediğini düşünüyorum), mistik hava oluşturulamamış, kostüm ve dekorlarına zaman zaman kahkahalarla güldüğüm, yapmış olmak için yapılan bir film olmuş.. Film için onca para ve emek harcanmış fakat büyük bir fırsat kaçırılmış aslında..Halkların farklı bakış oluşturmaları sağlanabilirdi-özellikle bizim gibi Müslüman ülkelerde. Dünyanın ve insanın oluşumu gibi bilimsel gerçekler tamamen görmezden gelinmiş. Bu filmi izleyen küçük çocukların neler düşüneceği göz ardı edilmiş, kısacası baştan savma yapılmış bir film.


Bu filmden önce izlediğim ve çok beğendiğim El Medico(Hekim) filmi beyaz perdede görmek istediğim türde filmlerden. İbni Sina hakkında pek çok şey araştırıp öğrenmemi sağladı. Çağlar öncesinde bir avuç bilim insanının zorbalığa, geri kafalılığa başkaldırısını anlatır film. Bilime ve kendine inanmayı vurgular( Bu nedenle ülkemizde sinemalarda gösteriminin yasaklanmış olmasına şaşmamak gerek). Filmin mistik havasını çok sevdim, motive oldum, öğrendim, düşündüm ve eğlenceli zaman geçirdim. Bir filmden daha ne bekleyebilirim ki..Ben Kingsley’in oyunculuğu ise mükemmeldi. Film izlemeyi sevenlere tavsiye edilir..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder